torsdag, maj 08, 2008

Torsdag 8 maj, part 2

Planen var ju att åka till grusgropen innan Nordmaling, och vi for faktiskt dit, men det var både dålig tidsplanering av matten och dåligt tajmat med en massa andra hundar där, så det blev inget långt besök. Istället for vi dit en gång till när vi kom från Nordmaling strax efter halv åtta, och då fick vi vara ensamma.

Idag fick vi träna på hundmöten och inkallning. Hundmötena gick bra, han var inte överdrivet exalterad någon gång, å andra sidan utsattes vi inte för så hårda prövningar heller. När vi skulle träna inkallning fick Rally demonstrera hur övningen skulle gå till och han var superduktig! Jag ställde mig en bit ifrån de andra i gruppen (som stod i en halvcirkel), E-K tog Rally i kopplet och gick från mig mot de andra hundarna, och när hon gav handtecken skulle jag ropa på honom, och duktiga duktiga vovven vände och kom på en gång, trots att han nästan stod nos mot nos med en av hundarna! Jaja, det kanske mest var tur, men man får glädjas åt de gånger det funkar. ; )

Eftersom hon har en grupp som kommer direkt efter oss så hann vi inte diskutera Ozzy-pojken, men jag gav henne en update och sa att vi måste tänka om för att få honom att förstå att vi vill att han ska vara tyst. Vi kommer antagligen att göra så att vi lär in skall/tyst, men vi ska ringa henne och diskutera hur vi ska gå vidare och så blir det nog en träff med henne också. I'll keep you posted.

Inga kommentarer: