onsdag, maj 28, 2008

Stiltje

Oj, här var det stiltje! Det var inte alls meningen att det skulle bli så, det bara blev. ; ) Förra veckan var jag dessutom i Sthlm ti-lö, så då hände inget här av den anledningen. Nåväl, nu tänkte jag försöka få till ett inlägg.

Förra veckan var jag som sagt i Sthlm så då fick Micke rycka in som vikarie på Rallys kurs. Det gick ganska bra, vad jag vet, och de fick lära sig 3 olika sätt att få honom att inte dra i kopplet. Problemet är att man ofta är ut ensam med dem båda två, och då är det inte så lätt att träna för de blir förvirrade både Ozzy och Rally. Nåväl, han är i alla fall väldigt duktig på inkallning, jag hoppas hoppas hoppas att det håller i sig.

Ikväll har de varit iväg på första ordentliga spårträningen - Ozzy tyckte det var löjligt att gå ett hundrametersspår, "Ingen match, pappa" *LOL*. Rally fick också gå hundra meter. Han verkade vara ganska noga och hittade skanken och bar den t.o.m. också, om man kampade lite och om han fick lägga ner den ibland. ; ) Hade tydligen varit MASSOR med folk, och Ozzy ville med all önskvärd tydlighet visa sin kärlek för en leonbergertik. *LOL* Alltså, kom igen Ozzy, en leonberger?!? Jaja, kärleken är blind.


Imorgon är det Nordmaling igen, skriver mer efter det. Och jo, Rally har bokat veterinärbesök för att ta blodprov - nu håller vi tummarna för att rabiessprutan har gjort det den ska.

Inga kommentarer: