måndag, januari 28, 2008

Måndag 28 januari

Ny måndag, ny vecka, nya utmaningar. ; )

Igår fick Rally för första gången vara med om en lite större folksamling här hemma. Jag fyller år imorgon och bjöd på kalasfika, så vi var sammanlagt 12 vuxna, en treåring och en bebis. Han klarade det galant och naturligtvis charmade han dem allihop. Men det var nog rätt tröttande för honom, han somnade mitt i och var ordentligt trött senare på kvällen också.

Onsdag-torsdag den här veckan ska Micke till Linköping, så det blir... spännande för mig att vara ensam hemma med hundarna i två dagar. Annars har rutinen de senaste dagarna blivit att Rally följer med Micke till jobbet och Ozzy stannar hemma med mig. Tanken är ju att jag ska börja vara mer uppe på universitetet och jobba, och när Rally klarar att hålla sig lite längre så får han stanna hemma med Ozzy, men vi kör så här ett tag nu. Rally är i alla fall väldigt duktig på jobbet, idag var han t.ex. med på ett möte, kollade läget lite först och somnade sen och sov sig igenom det hela.

Ikväll har jag varit på bio och Micke var lätt uppgiven när jag kom hem - Ozzy har haft en helt hopplös kväll vad gäller "skälla på allt som låter misstänkt i trapphuset". Citronhalsbandet struntar han fullständigt i, couldn't care less. Vi tyckte först att det gjorde åtminstone lite skillnad, men han insåg rätt snart att om det inte var farligare än att det luktade lite citron så var det helt ok att fortsätta skälla. Det är så jädra skumt, för igår när det kom en massa folk hit så var han superduktig. Vi håller på att bli galna på detta. *STOR SUCK*

Idag har Rally varit till fabror doktorn och fått en massa sprutor. Jag var inte med själv, men enligt uppgift från säker källa var han inte det minsta brydd. Näven med godis som veterinären lade på bordet gjorde att han var alldeles för upptagen för att hinna uppfatta att han över huvud taget fick nån spruta. Duktig hund! (Smart veterinär?!)

Ozzy har sett ut som en straydog i flera veckor nu - tror faktiskt aldrig att han haft så mycket päls! - men i helgen tog Micke tag i projektet och ryckte ner honom ordentligt. Nu ser man att han är en border igen. ; )

P.S. Grattis till Ozzys syster Maxy som natten till igår fick tre valpar! Tyvärr klarade en av dem sig inte, men två små krabater är kvar.
P.S. 2 Micke har uppdaterat Husses dagbok på hemsidan.
P.S. 3 Vi håller på att fixa i ordning Ozzys gryt så att Rally också får vara med. Micke har jobbat med hemsidan ikväll, men det dröjer nog någon dag tills allt är fixat. Lusten och viljan finns, det är sämre med tiden.

Inga kommentarer: