fredag, januari 18, 2008

Fredag, 18 januari

Idag är Micke till Sthlm, så jag har varit ensam med hundarna hela dagen. Det funkar hyfsat bra, men ibland känns det som om man inte gör annat än springer upp- och nerför trappan med nån av dem som ska pinka. Ibland tar jag ut dem en och en, ibland ihop. Det är roligt att se dem busa ihop i parken, problemet är bara att Rally glömmer bort att känna efter om han är bajsnödig. ☺

Ozzy har länge varit skällig när nån går i trappan, för att inte tala om när nån ringer på dörren. Sen Rally kom har detta blivit näst intill outhärdligt ibland. Jag vet inte om det beror på att han vill skydda flocken eller på att han vill ha vår uppmärksamhet, och även om den blir negativ så är det ändock uppmärksamhet - det är väl lite av båda delarna. Vi känner att vi snart har testat allt för att komma till rätta med problemet och börjar känna oss rätt uppgivna.
Nu har vi fått låna ett citronhalsband av en tjej på Mickes jobb, så i skrivande stund formligen stinker det citron i hela lägenheten. Vi fick hem halsbandet igår och har egentligen inte riktigt hunnit se vilken effekt det har än, men jag hoppas hoppas hoppas att det funkar. Om det är nån som har några andra tips på vad man kan göra får ni hemskt gärna höra av er! (Åh, fy fasen nu var han precis under stolen och skällde så nu är jag indränkt i citron... Urk.)

Igår kväll var vi bjudna till Britt-Marie och Aldor (taxen lite längre bort på gatan) på middag, och jag hade väl en del farhågor om hur det skulle gå, men det gick faktiskt riktigt bra. Visst, det blev ett jädra hallå när vi kom och hundarna skulle hälsa och Rally fick ett terrierryck och for omkring som en galning, men på det stora hela så kom alla hundarna bra överens (Aldor tyckte nästan lite väl mycket om Rally). Det kanske finns hopp om att man ska kunna ta med dem till normala hem också (= icke hundfolk). *LOL*

Imorgon blir det eventuellt grytjakt för Ozzy och Micke med Tuva och Erik, och på söndag ska han och Micke åka till Knacken. Rally och jag ska väl gå hemma och skrota och mysa och kanske klicka lite och så.
Trevlig helg på er!

Inga kommentarer: