torsdag, januari 31, 2008

Det är ingen dans på rosor

... att vara ensam med dem. Men det går hyfsat ändå. De sov bra inatt båda två, inte ens Ozzy skällde som han brukar när vi är ensamma hemma på nätterna. Jag var ut och pinkade dem sista gången vid midnatt och sen sov Rally till 10 i sju. Tog ut honom, han gjorde raskt både 1 och 2 och så fick han rejsa av sig lite när vi kom in innan jag tog upp honom i sängen igen. Sen sov vi till strax före 9. Förkylningen är lite bättre idag, det gjorde gott att få sova.

Har haft ut dem både ihop och ensam (Rally) idag, och jag är lite bekymrad över att klockan är efter fyra och Rally fortfarande inte har gjort nån fler nr 2! Jag hoppas verkligen att han inte ätit så mycket kvistar och småstenar att det har blivit stopp. Hoppas på en urladdning ikväll, annars får vi nog vidta åtgärder.

Har kört med Mickes trix att koppla ihop de båda kopplen med en karbinhake när jag är ute med dem båda två. Oftast funkar det faktiskt riktigt bra, även om - om de råkar vara på det humöret - det kan trassla ibland. Fördelen är att man lättare kan kontrollera dem och styra den ena att vänta ifall den andra stannar osv. eftersom man kan "använda båda händerna åt samma koppel". Ja, det låter lite knepigt, men det funkar faktiskt bra. Vi har pratat om att skaffa en sån där förlängare så att man kan sätta båda i samma koppel, men jag tror Rally måste bli lite större först så att de blir mer jämbördiga.

Nåja, det är lugnt för stunden. Men jag är glad att Micke kommer hem ikväll!

Inga kommentarer: