torsdag, april 17, 2008

Torsdag 17 april

Åh, vilket osannolikt vackert väder vi har! Strålande, värmande sol, som gör att man bara vill sätta sig i en snödriva med ansiktet mot solen (jo, vi har snödrivor än, även om snön försvinner snabbt nu), och för några minuter sen hörde jag det ultimata vårtecknet: gatsoparen! Jag och Ozzy och Rally har varit till grusgropen i Röbäck både igår och idag - jättehärligt, och uppskattat av både mig och hundarna. Det är två trötta små skäggmonster som ligger och vilar nu, Rally i plastbaljan och Ozzy på sängen i gästrummet.

Det har gått riktigt bra att vara ensam med dem de här två dagarna. Ozzy har definitivt blivit mindre skällig. Han brukar vara väldigt skällig på nätterna när jag är ensam med dem, men inatt har han varit tyst hela natten. Träffade förresten Sixten (lagotto) med matte igår kväll på kvällspromenaden, och det visade sig att Sixten också har varit hos Eva-Karin. Matten var väldigt nöjd, och blev lite avis på Rally och mig som ska gå kurs. Vi var ju nöjda med Eva-Karin från första stund, men det är ändå roligt att höra av andra som varit hos henne att de har samma erfarenhet.

Imorse klev jag upp strax efter halv åtta, gav hundarna mat och gick ut. Vi var ute nästan en timme, och när jag sen åt frukost själv och läste tidningen vid köksbordet la sig Rally och solade samtidigt som han slickade Ozzys tomma matskål. Multitasking à la Rally. *LOL*

Inga kommentarer: