onsdag, april 16, 2008

Hej och hå

Idag och imorgon är jag ensam med hundarna, Mickes hela kontor (de anställda, inte skrivborden och stolarna) är i Stockholm och ska åka på kryssning. Nu har vi precis kommit in efter morgonens runda som blev lång, men det gjorde absolut ingenting för vi har fantastiskt fint vårvinterväder idag med strålande sol. 3 vändor i parken då hundarna fick gå lösa och så tränade vi på inkallning, och sen träffade vi grannhunden Frasse och hans husse på gräsmattan bakom Haga äldrecenter och då fick Ozzy och Rally springa lösa igen och fick världens terrierryck, där Ozzy sprang först och Rally sprang efter och skällde för att han inte hann med. Tokhundar!

Igår kväll var vi till Nordmaling och tränade. Det har ju gått framåt i veckan, absolut, men kanske inte så mycket som jag hade hoppats och trott. Nåväl, igår fick han en ordentlig dos träning i två omgångar med en massa okända människor som kom in till oss i klubbstugan, och han var så duktig!! Tror inte att han skällde en enda gång, lite gny bara, och ganska snabbt ställde han sig vid dörren för att ivrigt vänta på nästa besökare. Duktiga, duktiga Ozzy. Vi körde en träningsvända igår kväll också när vi kom hem och en gång i morse innan Micke gick, och det har blivit klart mindre skall nu, även när vi ringer på dörrklockan. Veckan som kommer ska vi fortsätta med att träna som hittills och sen kommer Eva-Karin hit på tisdag och har med sig 2 personer och då kör vi träningspass hemma med dem. Sen får vi se var vi står och vad som behöver göras efter det.

Rally var också jätteduktig igår. Han fick köra lite social- och miljöträning som bonus. OCH! Jag har anmält mig och Rally till en allmänlydnadskurs hos Eva-Karin som börjar den 27 april! Först tyckte jag att det kändes lite jobbigt att åka ända till Nordmaling, men jag gillar Eva-Karin och jag vill verkligen gå kurs med Rally, så jag tycker att det är värt "besväret". Ska bli så roligt! (Men jag sa åt Rally att vi måste åka hem och träna så att vi inte skämmer ut oss... *LOL*)

Allt för nu!

Inga kommentarer: