tisdag, mars 18, 2008

Lite mindre sjuk liten hund

Ozzy är redan på bättringsvägen. Igår eftermiddag och kväll var han fortfarande lite trött och ledsen i ögat, men det blev lite bättre av att han fick lite extra gos och ligga och mysa på pläden i mattes fåtölj. Sista rundan trippade han på nästan som vanligt, och nu i morse var han också ganska pigg. Han ska äta kortison och penicillin i 10 dagar och ta det lugnt under tiden, så några långutflykter i skogen över påsk får vi nog försöka hålla oss ifrån. Men en liiiten skogsutflykt ska nog gå bra. ; ) Han får ha sele nu också så att halsbandet inte trycker på det onda på halsen. Snart är han nog sitt gamla vanliga jag, vår tappre lille soldat!

1 kommentar:

Anonym sa...

Men stackars Ozzy! Ha så roligt och sen få så surt efter. Jag hoppas att det snabbt blir bra igen.

Trevligt med en blogg, visst är det lättare att hantera! (Fast jag märker att min hemsida blir lite förbisedd när det gäller uppdateringar, kraften går till bloggen.)

Jag önskar er alla en riktigt GLAD PÅSK! Och skickar en extra köttbulle till Ozzy, förståss!

Kram