tisdag, april 21, 2009

Dagis!

När jag kom tillbaka till jobbet efter påsklovet fick jag på kommunens intranät se att Forslunda annonserade efter hundar som ville komma och vara på dagis i 6 veckor. De har en kurs där de bl.a. lär sig sköta ett hunddagis, och de hundar som får plats får vara där alldeles gratis under hela kursen. Micke ringde på en gång, men fick inget svar eftersom de var på påsklov, och igår morse när han ringde igen fick han höra att det troligtvis var fullt. Så vi blev extra glada när en av lärarna ringde upp på eftermiddagen och berättade att båda fått plats! Egentligen mår de fint här hemma, speciellt som jag jobbar hemma ett par dagar i veckan, men det känns roligt att få möjlighet till lite miljöombyte för dem, med lite social träning och hantering av andra. Jag gissar att de kommer att vara ganska trötta på kvällarna, åtminstone tills de har vant sig.

På måndag klockan 8 ska de vara på plats, och sen är det lämning kl 8 och hämtning kl 16 varje dag i 6 veckor. Man får ha önskemål om aktiviteter utöver promenaderna om man vill, och vi vet inte så mycket om det än men agility nämndes i alla fall, och det tror jag bestämt att Rally ska få prova. Jag hör av mig igen när vi har varit där!

Inga kommentarer: