torsdag, september 06, 2007

Hemma igen

Ikväll kom Micke och Ozzy hem efter 3 dagar i älgskogen, och det är en mycket trött Ozzy som precis har gått och lagt sig efter kvällsvällingen. Han kommer nog att vara rätt nöjd med att bara softa i några dagar. (Men på fredagkväll/lördag blir det Zingo-bus igen när vi far upp på surströmmingsskiva och styckning.)

Allt har gått bra, men Micke har fått se två nya sidor av Ozzy under de här dagarna. Dels har han varit en gringubbe mot en av älghundarna (antagligen en gammal "konflikt" från förra årets jakt där det blev lite strid om vem som egentligen hade rätten till en skjuten kalv - det var inte Ozzy), dels har han börjat gräva ner saker. Att han gräver ner ben har jag inga problem med, däremot gillar jag inte om han ska vara grinig mot andra hundar, som dessutom inte har gjort något fel. Får se om detta är en engångsgrej eller om han visar liknande tendenser mot andra hundar.

Jag har haft bokcirkel hemma hos mig ikväll, och man blir ju liiiite stött när Liv Saga är mer poppis än matte när Ozzy kommer hem efter 4 dagar. Han fullständigt överöste henne med pussar och följde henne som en liten skugga ända tills hon for. Helst hade han nog velat följa med henne hem också. Jag får väl trösta mig med att det nog egentligen inte var Liv Saga han var förtjust i, snarare en fyrbent donna vars namn börjar på D. Vi får nog ta en playdate snart!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hahaha, jo du, det var nog donnan han hoppades skulle trollas fram ur en ficka eller så. Dolly satt som en tejp mot mina byxor när jag kom hem... hon kände vem det var som snusat där innan.