söndag, maj 31, 2009

Söndag 31 maj

Imorgon börjar sista veckan på dagis för grabbarna Grus. Ska bli skönt att slippa åka till Forslunda och lämna/hämta varje dag, men samtidigt är det trist för de har verkligen trivts där och har blivit bra omhändertagna och det har varit otroligt skönt att se dem så trötta på kvällarna. Jag ska försöka lägga det på minnet till nästa år så kanske de kan få komma tillbaka.

Micke har varit på Super Rally i Seinäjoki i helgen, Europas största H-D-träff, och jag och pojkarna har bara tagit det lugnt i värmen. Sommaren har verkligen kommit till Umeå den här helgen, och nu har Ozzy nästan tagit för vana att svalka sig i bäcken i Hagaparken varje gång vi går där. Rally är inte riktigt lika modig, han nöjer sig mest med att doppa framtassarna.

I lördags fick Rally följa med Ozzys uppfödare till Mullsjö på grytträning. Han tvekar inte att springa i gångarna, men skällandet på grävlingen är det lite sämre med. Förhoppningsvis kommer det eftersom. Och apropå grytträning så är det grytläger i Fällfors nu till helgen. Micke och hundarna åker upp på fredag eftermiddag, medan jag istället tar flyget ner till Hugo. Hej och hå, nu ska jag jobba lite innan det är dags för sista pinkrundan. Måste försöka komma i säng i tid ikväll eftersom jag ska lämna hundarna imorgon.

Inga kommentarer: