söndag, februari 22, 2009

Rally går på ICA

Alltså, denna Rally. Ikväll är Micke på fest och när jag skjutsade honom dit tog jag med hundarna för att kunna gå en runda med dem när vi kom tillbaka. I bilen sa jag att vi nog borde köpa ett nytt koppel för den ena haken får spel med jämna mellanrum och det har hänt mer än en gång att man är ute och går och helt plötligt inser att den ena hunden travar på helt på egen hand för att haken på något sätt hoppat ur.

Hur som helst. När vi kommer tillbaks bestämmer jag mig för att vi ska kombinera rundan med att gå till Ica Bågen (allmänt kallad Ful-Ica) för att köpa Ben & Jerry's. När vi kommer fram lindar jag fast kopplen runt en lyktstolpe och hakar ihop dem igen med karbinhaken, går in, tränger mig fram till Ben & Jerry's-frysen (en massa irriterande tonåringar far runt som yra höns), rotar tills jag hittar en Cookie Dough och ställer mig i kö. Och helt plötsligt knallar Rally in i affären och ser ut som "Hallå matte, vad händer? Wazuuup?!" Ja herregud, det kan man ju fråga sig. *asg*

Jag slänger ifrån mig min Cookie Dough och lockar på honom, han kommer glatt med en svans som går som en elvisp, vi knallar ut igen till Ozzy som sitter som ett frågetecken och undrar vart brorsan tog vägen. Spänner fast Rally igen och håller tummar och tår för att han ska stanna kvar och inte ta sig lös ännu en gång innan jag har hunnit betala min glass. Den lilla token, men man måste ju vara stolt över honom att han nosade upp matte och inte sprang rakt ut i gatan. Nu måste vi köpa nytt koppel.

Inga kommentarer: