söndag, oktober 19, 2008

Ozzy & Rally rockar!

Ozzy följde med Micke i älgjakten den här helgen, så jag och Rally har en mamma-Rally-helg. Jag trodde han skulle känna sig lurad imorse när de for, men han var riktigt nöjd med att bli kvar hemma med mig. Idag har vi tagit långpromenad på I20-området i det härliga höstvädret, Rally fick springa lös och han älskar verkligen det! Annars har vi inte gjort många knop - verkar som om vi båda hade ett behov av att sova ikapp lite.

De som är och jagar fick en kalv idag, inte mer än så, och imorgon är det styckning hela långa dagen, så jag gissar att det blir sent. Micke brukar oftast åka upp redan på fredag kväll, men den här gången valde han att åka tidigt imorse istället. Som tur var satte han på vinterdäcken igår kväll - på vägen upp såg han en olycka som visserligen verkade ha slutat bra men som hade kunnat gå riktigt illa, dessutom läste jag i tidningen om flera andra halkolyckor här omkring och alla hade tyvärr inte slutat lyckligt.

Har precis varit ut sista rundan med Rally och mätaren visar minus 5! *brr* Näpp, nu är det kvällsvälling för Rally, sen blir det sängen!

Inga kommentarer: