måndag, oktober 15, 2007

Uäck

Micke är sjuk idag, och eftersom han är den som brukar rasta Ozzy på morgonen så fick jag rycka in. Det blev den vanliga rundan runt kvarteret och när vi kom tillbaks såg jag att det hängde en plastkasse på dörren till garaget. Skumt.
Hur som helst, slängde Ozzys påse i tunnan, gick upp och levererade honom till sjuka hussen, tog mina grejor och gick ner till bilen. Ser plastkassen igen och måste naturligtvis kolla vad det är - har Micke glömt nåt när han packade ur bilen igår kväll eller är det nån som varit och lämnat nåt till oss? Ska precis sticka ner handen i kassen när jag ser grävlingsnosen sticka upp. Uäck.
Vi har redan haft för mycket med varann att göra, grävlingen och jag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Matte är nog inte så duktig på grävlingsanatomi. Jag är ganska säker på att det var två baktassar med klor som stack upp ur påsen ; )

Anna/Augusti_73 sa...

Jag är bombsäker på att det var nosen. Han måste ha svängt på sig. Jag tror han gav mig the evil eye också. ; )